COOKIES
På denna webbplats använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor
Use Google translate to translate the web page. Eskilstuna kommun takes no responsibility for the translations.
Vill du lyssna på innehållet på webben? Börja lyssna och använd kontrollen för att pausa, stoppa eller ändra volym.
Eskilstuna kommun tackar sina medarbetare med en julgåva i form av ett fysiskt presentkort på 350 kronor att handla lokalt för. Har du butik, restaurang, café, hotell eller verksamhet inom hälsa, frisör och skönhet och har en betalterminal som läser magnetremsor? Då kan du kostnadsfritt ansluta ditt företag till presentkortet.
Leveransen av presentkorten har tyvärr försenats men de kommer att börja delas ut till kommunens medarbetarna från och med 11 januari.
Anslutningen gäller i 12 månader, det vill säga så länge som presentkortet är giltigt. Erbjudandet gäller aktörer i hela kommunen.
För att visa för kunderna att ditt företag är anslutet till presentkortet har vi tagit fram en affisch/bild som du kan använda i marknadsföringssyfte.
Hittar du inte svar på dina frågor här kan du ringa 016-710 23 88 eller skicka e-post till foretagsservice@eskilstuna.se. För support kring presentkortet, kontakta emelie@positioneskilstuna.se.
Du fyller i anmälningsformuläret senast onsdag 9 december. Därefter kommer du att bli kontaktad på den e-postadress du har angett i din anmälan. Om du uppfyller villkoren kommer sedan en representant från Position Eskilstuna att besöka din verksamhet och göra en manuell registrering av din kortterminal.
Du kan ansluta ditt företag fram till och med 9 december 2020.
Betalningen är en korttransaktion. Pengar kommer att betalas ut från inlösaren enligt ditt inlösenavtal.
Endast den normala kostnaden för att acceptera ett Mastercard prepaid kort enligt ditt avtal med inlösaren.
Nej. Terminalen måste vara uppkopplad.
Presentkortet ett prepaid Mastercard. Kortet har inte chip och PIN-kod, i stället görs köpet som ett signaturköp.
Initiera transaktion i din betalterminal. Använd alternativet “Ej kod” eller “Sign”. Exakt metod kan variera mellan olika terminaler. Ibland finns knappen ”Ej kod” eller ”Signaturköp”. Om inte tryck ”röd/orange” när
betalterminalen ber om kod. Avvakta tills terminalen frågar om ”signaturbetalning”, klicka då ”ok/grön”. När betalterminalen bekräftar genomfört köp är betalningen godkänd. Visas ”Medges ej” är köpet inte godkänt.
Nej. Streckkoden är inte avsedd för att acceptera en betalning.
Nej, saldot visas inte i din kassa. Går köpet igenom är kortet giltigt och med tillräckligt saldo. Går det inte igenom beror det oftast på att kortet passerat giltighetsdatum eller inte har tillräckligt saldo. På
www.getmybalance.com kan både du och kunden se saldo och giltighetstid.
Kontrollera kortets saldo och giltighetstid via länken www.getmybalance.com. Det måste finnas pengar på kortet för att täcka transaktionens belopp samt vara giltigt till om med datumet för transaktionen.
Kortet har inte chip eller PIN-kod. Din terminal bör kunna göra en signaturtransaktion. Om du är osäker, kontakta din terminalleverantör. Säg att du måste acceptera ett Mastercard bankkort med magnetremsa och signatur.
I regel ja. De allra flesta kan hantera ett köp med två olika betalkort. Då kan man även hantera ett köp där en del betalas med presentkortet, och resterande belopp betalas med kundens egna kort. Även betalning med
delbetalning presentkort och delbetalning kontant är vanligt förekommande.
Ja, direkt till presentkortet. När kunden ångrar ett köp kan de flesta kassasystem göra en återbetalning direkt på presentkortet (på samma sätt som en återbetalning görs till kundens privata bankkort). En återinsättning
förlänger inte giltighetstiden på presentkortet.
Om det inte fungerar, eller om kunden kastat sitt presentkort, ge kunden ett tillgodokvitto i din butik. Kunden får inte återbetalas med kontanter eller få returen till ett av kundens egna bankkort.
Presenkortet är giltigt i ett år, till och med 31 december 2021.
Du är här:
E-post: foretagsservice@eskilstuna.se
Telefon: 016-710 23 88
Telefontid: måndag-fredag 08.00-17.00, dag före röd dag 08.00-12.00
Se fler kontaktvägar