COOKIES
På denna webbplats använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor
Use Google translate to translate the web page. Eskilstuna kommun takes no responsibility for the translations.
Vill du lyssna på innehållet på webben? Börja lyssna och använd kontrollen för att pausa, stoppa eller ändra volym.
Så här går det till att få automatiskt brandlarm:
Du som äger anläggningen
Äger du anläggningen som ska få automatiskt brandlarm, måste du även ha ett avtal med räddningstjänsten. Anläggningsägaren ska tillhandahålla en godkänd nyckelbox som ska placeras i samråd med räddningstjänst. Ägaren av anläggningen är skyldig att tillhandahålla huvudnycklar och orienteringsritningar till byggnaden.
Det är ägaren av anläggningen som ansvarar för att den underhålls enligt rutin samt att anläggningsskötare finns tillgänglig för att hantera larmanläggningen dygnet runt.
RELATERAD INFORMATION
Kontakt
Räddningstjänsten
Öppettider: Måndag-fredag 08.00-16.00
Telefon: 016-710 74 00
Faxnummer: 016-14 50 45
E-post: raddningstjansten@eskilstuna.se
Eskilstuna direkt
Telefontid: måndag-torsdag 08.00-16.30, fredag 08.00-16.00
Telefon: 016-710 10 00
E-post: info@eskilstuna.se
Du är här:
E-post: foretagsservice@eskilstuna.se
Telefon: 016-710 23 88
Telefontid: måndag-fredag 08.00-17.00, dag före röd dag 08.00-12.00
Se fler kontaktvägar