COOKIES
På denna webbplats använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Läs mer om kakor
Behöver du hjälp med att komma i gång med att lämna anbud? Här följer några tips.
För att allt ska bli korrekt så är det bra att börja i god tid innan sista anbudsdag (det vill säga den dag som du senast behöver lämna in ditt anbud). Exempelvis behöver du säkerställa att du uppfyller alla krav i upphandlingen. Tänk på att vissa intyg eller beskrivningar kan ta tid att få fram.
Kom ihåg att uppmärksamma viktiga datum för upphandlingen:
Analysera och ta reda på vad det är som utmärker ditt företag. Vilka styrkor har det och hur kan du dra nytta av dem för aktuell upphandling?
Det är viktigt att du förstår alla krav så att ditt anbud blir korrekt. Om det är något som är oklart i informationen, eller om det är något som du inte förstår, så är du alltid välkommen att ställa frågor till oss.
Om något skulle behöva rättas till i ditt anbud går det endast att göra så länge som anbudstiden är öppen.
Det är viktigt att ditt anbud är fullständigt med all efterfrågad information och bifogade filer. Om du har ett ofullständigt anbud är risken stor att det inte accepteras.
Om reservationer finns med i anbudet kommer det med stor sannolikhet leda till att anbudet inte accepteras. För att undvika detta, svara endast på det som efterfrågas och bifoga endast de dokument som har efterfrågats. Undvik allt annat.
Det är viktigt att komma ihåg att anbud är offentliga handlingar. Dessa kan begäras ut av andra leverantörer efter att ett tilldelningsbeslut har tagits. Detta betyder att sekretessbelagda uppgifter bör undvikas i anbud.
Om du önskar att sekretessbelägga ditt anbud måste det framgå tydligt i anbudet vilka uppgifter som ska sekretessbeläggas och varför. Vi kan dock aldrig garantera sekretess på lämnade anbud. Det avgörs i varje enskilt fall där information begärs ut.
Under anbudstiden kan det komma upp frågor från leverantörer som vi svarar på. För att kunna ta del av all information och kunna dra nytta av den i ditt anbud är det bra att vänta med att skicka in anbudet till de sista dagarna av anbudstiden. Men ha så mycket som möjligt klart, vänta inte med allt till sista stund, så du inte hinner med.
Det har blivit allt vanligare att kommuner för dialog med enskilda leverantörer innan en upphandling påbörjas. Detta för att vi som upphandlande myndighet ska ha god koll på marknaden innan vi påbörjar en ny upphandling.
Även om du inte vinner en upphandling så kan du fortfarande lära dig något. Våga ta kontakt med upphandlaren för att ta reda på vad du skulle kunna förbättra till nästa gång.
Eskilstuna kommun: administration.upphandling@eskilstuna.se
ESEM: upphandling@esem.se
Kfast: upphandling@kfast.se
Du är här:
E-post: foretagsservice@eskilstuna.se
Telefon: 016-710 23 88
(telefonsvarare där du lämnar ditt ärende och telefonnummer)
Se fler kontaktvägar